۱۰ خودرو برتر آفرود

هر کسی که یک خودرو غول پیکر و بزرگ میبیند اولین فکری که به ذهنش خطور میکند آفرود است. این ورزش دوست داشتنی و پر هیجان در تمام زمان رانندگی سرشار از چالش و هیجان است. رانندگی کردن در مسیر هایی که ماشین های دیگر قادر به عبور از آن نیستند مسلما یکی از دل انگیزترین کار ها میتواند باشد. برای ورود به این ورزش هیجان انگیز اولین وسیله مورد نیاز یک خودرو حرفه ای است. در این مقاله ما به سراغ ۵ خودرو برتر و مورد علاقه آفرود باز ها رفته ایم. خودروهایی که توانایی ها و قابلیت شان در نقد و بررسی‌ها و در چالش‌ های متفاوت از بقیه رقبا عملکرد بهتری را به نمایش گذاشته اند.

Ford F-150 Raptor

آفرود

از شاهکار های مورد پسند هر شخص علاقه مند به آفرود میتوان فورد F-150  رپتور را معرفی کرد. تا قبل از معرفی سایبر تراک  تسلا این خودرو لقب قوی ‌ترین آفرود جهان را به یدک می ‌کشید. درواقع در دنیای بنزینی‌ ها هنوز هم این لقب متعلق به همین خودرو است. ابتدا از طراحی بیرون این خودرو بحث را شروع  می کنیم.

مانند همیشه و طبق روال معمول برای یک وانت آمریکایی با یک خودرو با هیبت و البته زمخت رو به‌ رو هستیم. جدا کردن رپتور از بقیه F-150 ها کار سختی است. همان گلگیرهای بزرگ، خرابکاری فورد در جلو خودرو، ضربه‌ گیر بی ‌نظیر و هود مخصوص تهویه هوا همان چیز هایی هستند که عیناً در F-150 های دیگر تکرار شده‌ اند. شاید جالب‌ ترین قسمت طراحی این خودرو به چرخ‌ هایش برگردد. جایی که رینگ‌های ۱۷ اینچی در دل لاستیک‌های غول‌آسا پنهان ‌شده‌ اند. البته طراحی بیرونی ظرافت هایی ازجمله استفاده از چراغ‌ های LED و هیدروژنی با توان تولید ۷ نور مختلف را در جلو و عقب این خودرو وجود دارد.

پیشرانه این خودرو یک نمونه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری است. اما باید به این موتور یک توربو دوقلو را نیز اضافه کنیم تا درنهایت این خودرو برایمان ۴۵۰ اسب بخار توان تولید کند. این توان برای این وانت نه ‌تنها کافی به نظر می ‌رسد بلکه باعث شده تا این خودرو به یکی از بهترین گزینه‌های آفرود برای علاقه‌ مندان سرسخت این حوزه تبدیل شود. مهندسان فورد برای این خودرو  یک گیربکس ۱۰ سرعته  اوتومات در نظر گرفته ‌اند.

از دیگر ویژگی‌های ممتاز این خودرو به قابلیت ۴ چرخ متحرک آن می ‌توان اشاره کرد. به لطف این قابلیت و گیربکس ۱۰ سرعته  فورد، در این خودرو فناوری به نام Trail Control وجود دارد. این فناوری این قابلیت را به شما می ‌دهد که در خارج از جاده و در مسیرهای سخت هم از کروز کنترل استفاده کنید. با این ‌که این خودرو بسیار سنگین ‌وزن است اما به لطف پیشرانه قدرتمند خود می ‌تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ خود را در تنها ۵.۵ ثانیه عملی سازد. این عدد برای یک خودرو ۲۷۰۰ کیلوگرمی یک عدد فوق‌ العاده محسوب می‌ شود. ازجمله ویژگی های این خودرو به استفاده آن از کمک ‌فنرهای بسیار با کیفیت برند فاکس برمی ‌گردد. این کمک ‌فنرها بسیار توانمند هستند به طوری که حتی از سخت‌ ترین برخوردها هم جان سالم به در می برند.

اما در مورد مصرف سوخت فورد تمام تلاشش را کرده تا بتواند خیال مشتریانش را  راحت کند. فورد برای این خودرو یک باک ۹۸ لیتری در نظر گرفته است. این حجم  بسیار بزرگ و راضی ‌کننده است. مصرف سوخت این خودرو در شرایط ترکیبی بین ۹ تا ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این عدد فوق ‌العاده نیست ولی برای چنین خودرویی با چنین پیشرانه توانمندی کافی به نظر می ‌رسد.

قیمت این خودرو در بازار جهانی بالا بوده. قیمت این خودرو در تریم پایه‌ اش از ۵۲ هزار دلار شروع‌ شده و در بالاترین تریمش نیز قیمت ۵۸ هزار دلاری دارد. شکی نیست که این خودرو برای آفرود بازان حرفه‌ ای یک گزینه تمام‌ عیار محسوب می شود.

Land Rover Range Rover

آفرود

شاید بعضی از شما ویدیویی را که در آن ‌یک رنجروور در حال بالا رفتن از پلکان ‌های دیوار چین را دیده‌ اید. واقعیت این است که این ویدیو به‌ هیچ‌ وجه  تبلیغاتی نیست بلکه یک واقعیت محض است. هنوز هم هیچ خودرویی در جهان ازلحاظ  تطبیق قدرت و ساختار به جای رنجروور نمی‌ رسد. با این خودرو هر جا که اراده کنید خواهید رفت. از شن و ماسه گرفته تا جنگل و صحرا هیچ‌ کدام توانایی تسلیم کردن این خودرو را ندارند. درست است که این خودرو یک خودرو لوکس محسوب می شود ولی این لوکس بودن دلیل نمی‌ شود که تجربه بی ‌نظیری از آفرود را به شما ارائه ندهد. Range Rover از زیبایی خاصی برخوردار است و اگر چه طی سالیان زیادی تکامل‌ یافته است، اما هنوز هم بلا فاصله قابل ‌تشخیص است. بدون شک رنجروور یکی از جذاب ‌ترین شاسی بلند های تاریخ به‌ حساب می ‌آید.

موتور این خودرو یک نمونه ۸ سیلندر توبوشارژ است که حجمی برابر ۵ لیتر دارد این موتور می ‌تواند برای این خودرو ۵۱۲ اسب بخار توان تولید کند. همین‌ جا به شما بگویم که این خودرو قوی‌ ترین خودرو حاضر در لیست ما محسوب می‌ شود. این خودرو با استفاده از این موتور می تواند ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۵.۱ ثانیه طی نماید. این عدد برای یک SUV متوسط سایز با ظرفیت ۵ سرنشین و وزن ۲.۵ تن بسیار عالی به نظر می ‌رسد. مانند همیشه لندروور در خودروی هایش از یک گیربکس ۸ سرعته الکترونیکی استفاده کرده تا سرعت تعویض دنده در قسمت‌هایی که نیاز مبرمی به این کار هست بسیار کاهش پیدا کند. البته که این خودرو مانند تمامی آفرود‌ های دیگر به سیستم چهارچرخ متحرک مجهز شده است تا بتواند در قسمت‌ های غیر هموار عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارد.

امنیت سرنشینان در این خودرو بسیار مورد توجه قرار گرفته است به طرزی که این خودرو در بررسی IIHS درجه  کیفی عالی را دریافت کرده است. در زمینهٔ امکانات همان ‌طور که از یک خودرو ۱۰۰ هزار دلاری انتظار داریم با دریایی از امکانات رو به‌ رو هستیم. از سیستم صوتی که به شما ۵۶ اسپیکر استریو می ‌دهد تا انواع حسگرها و سامانه‌ های هدایت ناوبری. ظرفیت باک این خودرو بسیار بالا در نظر گرفته‌ شده است. این باک حجمی حدود ۱۰۵ لیتر دارد. رنجروور درزمینهٔ مصرف سوخت یک خودرو متوسط محسوب می‌ شود. این خودرو با یک باک پر می‌ تواند مسافت ۹۵۰ کیلومتری را بپیماید. در پایان می توان این خودرو را یکی از برترین خودروهای SUV و البته آفرودی جهان قلمداد کرد.

Toyota Land Cruiser

آفرود

لندکروز یکی از شناخته ‌شده ‌ترین خودروهای آفرود جهان است که البته عمده شهرتش در کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس است.

البته یکی از نقد هایی که به این خودرو وارد است این است که به علت قیمت بالای آن در بازار جهانی و وجود رقیبان به نام ‌تری چون لندروور از ارزش خرید کمی برخوردار است. واقعیت این است که در اکثر کشورهایی که از این خودرو استفاده می ‌شود، اولویت خریداران پایداری است نه لوکس بودن. چیزی که لندروور به شما می‌ دهد یک خودرو توانمند و لوکس جاده ای است در حالی ‌که هدف اصلی لندکروز آفرود بودن آن است. 

شکی نیست که هنوز که هنوزِه لندکروز به آن طراحی خشن و سنگینش وفادار مانده است. شاید تویوتا با این طراحی می‌ خواهد به همه نشان دهد که این خودرو مرد جاده ‌هاست و از مسیرهای سخت  ترسی  ندارد. در قسمت جلو جذاب‌ ترین چیزی را که می‌ بینیم چراغ‌ های لندکروز هستند. این چراغ ‌ها از led های تقویت‌ شده‌ای استفاده می ‌کند که نزدیک ۳۵ درصد بیشتر از led های دیگر خودروها قابلیت پخش نور را دارند. تویوتا به این چراغ ‌ها چراغ های فرا تابی می‌ گوید چرا که در هنگام شب می‌ تواند سطح وسیعی از جلوی راننده را روشن نماید.

اما در قسمت جلو خودرو، جلو پنجره کرومی این خودرو نیز خود نمایی می ‌کند و جلوه زیبایی به آن بخشیده است البته به خاطر بزرگ بودن جلو خودرو تویوتا جلو پنجره کوچک‌ تری را برای این خودرو در نظر گرفته تا در زیبایی این خودرو تأثیر منفی نداشته باشد. در قسمت‌های دیگر هم چیز خاصی وجود  ندارد و تنها نکته مثبت به چرخ‌ های ۱۸ اینچی آلیاژی این خودرو باز می‌ گردد که از طراحی جذابی بهره می ‌برند.

تویوتا در این خودرو از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۳۲ سوپاپِ استفاده می ‌کند. این پیشرانه حجمی برابر ۵.۷ لیتر دارد. در نگاه اول انتظار داریم این موتور به‌ راحتی به توان ‌های بیش از ۵۰۰ اسب بخار دست پیدا کند اما در کمال تعجب و البته به طرز نا امیدکننده ‌ای این عدد در این خودرو غول ‌پیکر تنها به ۳۸۱ اسب بخار می ‌رسد. این در حالی است که رقیب بسیار ارزان ‌قیمت ‌تر این خودرو یعنی دیفندر با یک موتور ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توربو شارژ به ‌راحتی ۴۰۰ اسب بخار توان تولید می‌ کند. بدون شک تویوتا هنوز هم درزمینهٔ تولید موتورهای توانمند مشکل دارد و این مشکل باعث شده چنین موتور فوق ‌العاده‌ ای چنین توان مضحکی تولید کند.

این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر به ‌صورت ترکیبی چیزی بین ۱۲ تا ۱۵.۵  لیتر بنزین می ‌سوزاند. این عدد عملاً وجود  باک ۸۵ لیتری در این خودرو را بی ‌خاصیت نشان می‌ دهد. فرمان این خودرو یک نمونه الکتریکی است که می ‌توانید از طریق آپشن های موجود میزان حساسیت آن را به چرخش کم و یا زیاد کنترل نمایید.

در قسمت ترمز هم این خودرو عملکرد بی‌ نظیری دارد به طرزی که می ‌توان گفت ترمز های این خودرو یکی از بهترین ترمزهای به‌ کار رفته در یک SUV غول ‌پیکر هستند. این ترمز ها به زمان بسیار اندکی برای متوقف کردن این خودرو ۲۷۰۰ کیلوگرمی  نیاز دارند. تویوتا لند کروز با سیستم چهارچرخ متحرک به بازار عرضه می ‌شود. تویوتا برای اینکه تجربه رانندگی با این خودرو را لذت ‌بخش ‌تر کند از یک گیربکس ۸ سرعته اوتومات در این خودرو بهره برده است. این خودرو ظرفیت ۸ نفر را دارد.

در ضمن از فضای بار بزرگی نیز بهره می ‌برد تا در این صورت تبدیل به یکی از بهترین گزینه ‌ها برای آفرودهای خانوادگی باشد. در زمینهٔ امنیت سرنشینان، این خودرو توانسته درجه کیفی استاندارد را از موسسه‌های معتبر دریافت کند. از دیگر ویژگی‌های لند کروز می ‌توان به بهره‌ مندی از سیستم سوتی JBL با ۱۴ اسپیکر استریو، صندلی‌ها چرمی، SMART KEY، شارژ وایرلس و غیره اشاره کرد. در یک کلام می ‌توان لندکروز را خودرویی با امکانات تمام‌ عیار توصیف کرد. قیمت این خودرو در بازار جهانی بین ۸۰ تا ۹۰ هزار دلار تعیین ‌شده بنابراین به ‌راحتی می ‌توان بر روی این خودرو به عنوان‌ یک گزینه برای آفرود سواران حرفه ‌ای حساب باز کرد.

Ram 1500 Rebel

آفرود

اگر به یک خودرو بیرون شهری مناسب نیاز دارید این خودرو یک انتخاب عاقلانه محسوب می ‌شود. اگر برای ورود به مناطق دورافتاده یا برای کار یا آفرود به یک وانت سبک نیاز دارید، رم ۱۵۰۰ Rebel همان چیزی است که نیاز دارید. رم ۱۵۰۰ سبک ‌ترین وانت رم تا به اینجا محسوب می ‌شود. برخلاف جیپ که درزمینهٔ انتخاب پیشرانه دست شما را خالی می ‌گذارد رم ۳ انتخاب را در اختیار شما قرار می‌ دهد. نمونه اول یک ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی با ۲۶۰ اسب بخار توان، دومی یک ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری سوپرشارژ با ۳۳۰ اسب بخار و دومی یک ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری توربوشارژ با توان ۴۰۰ اسب بخار است.

به‌ طور حتم نمونه آخر برای آفرود بازان حرفه ‌ای یک گزینه معرکه به‌ حساب می‌ آید البته این گزینه برایشان چیزی در حدود ۵۷ هزار دلار آب می ‌خورد. از دیگر ویژگی ‌های این خودرو می ‌توان به گیربکس ۶ سرعته اوتومات، دیفرانسیل عقب الکترونیکی، کنترل شیب، لاستیک های ۳۲ اینچی خارج جاده و سیستم ناوبری پیشرفته نام برد. البته اگر این موارد برایتان کافی نیست می‌توانید با پرداخت ۹ هزار دلار بیشتر از این خودرو یک خودرو تاکتیکی نظامی بسازید. یقیناً بعد از استفاده از این پکیج بر روی خودرو تا سالیان سال هیچ مسیری از دست شما در امان نخواهد بود.

Mercedes-Benz G-Class

آفرود

این لیست آفرود بدون مرسدس بنز G-Wagen کامل نخواهد بود. آنچه به ‌عنوان‌ یک وسیله نقلیه نظامی شروع‌ شده و برای تحمل هر مکانی و تحمل هر چیزی ابداع شده است، به یکی از پیشرفته ‌ترین خودروهای جاده‌ ای جهان تبدیل ‌شده است. تعداد کمی از اتومبیل‌ ها لیاقت اصطلاح “نماد طراحی” را دارا هستند، شکی نیست که G-Class یکی از آن خودروها محسوب می ‌شود. البته از یک خودرو لوکس ۱۳۰ هزار دلاری هم چیزی به‌ غیر از این انتظار نمی‌ رود. در مورد پیشرانه دوباره همان پیشرانه معروف ۸ سیلندر ۴ لیتری ساخت AMG را می بینیم. این پیشرانه می‌ تواند ۴۱۲ اسب بخار توان تولید کند. این خودرو می ‌تواند ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۴.۹  ثانیه طی نماید. شکی نیست که می توان این خودرو را در کلاس لوکس‌های آفرودی حتی از رنجروور هم بالاتر دانست. درنهایت می ‌توان این خودرو را یکی از بهترین خودروهای آفرودی در سال ۲۰۲۰ بنامیم.

این مطالب را هم بخوانید
بی ام دبلیو آلپینا XB7 مدل 2021 رونمایی شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.